tirsdag 19. april 2011

Leaving New York

I gaar var vaar siste dag i NYC, i natt har vi bodd hos familien til en kompis av Kristoffer i Queens. I gaar fikk vi hjemmelaget indisk mat. Det var veldig godt. Naa faar vi snart pannekaker til frokost.

Vi har moott saa mange flotte mennesker. Kristoffer kjente en person, og det forte til at vi fikk mote mange andre ogsaa. I leiligheten vi bodde i i NYC var i Harlem, og det var helt perfekt. De som bor der er helt fantastiske mennesker!

NY er helt fantastisk, om jeg ikke har sagt det. Det er nesten ett eget land. Det er ingenting som mangler. Vi har vert paa American museum of natural history, hvor vi var paa et show i et planetarium. Det var sykt. Naa har jeg vaert ute i verdensrommet. hihi. Vi var ogsaa paa Metropolitan museum of art og jeg var paa MoMa; Museum of modern art.

Vi var ogsaa 102 etasjer oppe i Empire State Building. Det er helt sykt faktisk. Aa vere saa hoyt oppe... Men jeg tror vi faktisk likte Top of the rock bedre. Det er toppen av Rockefeller center. Det er ikke like hoyt, men du er paa en maate mer fri der. I tilegg til at du ser Empire state building, og det er egentlig nesten like bra som aa vere paa toppen. Det er heller ikke saa lang ko for aa komme opp paa top of the rock.

Vi tok ogsaa ferga over til Staten Island, den er gratis og kjorer nesten rett forbi Statue of liberty. Etter det gikk vi over Brooklyn bridge. Saa jeg har faatt gjort stort sett alt jeg hadde lyst til aa gjore.

Det er ikke bare atraksjoner som er fint med NY. Bare aa gaa i gatene, fifth avenue, times square, bryant park. Sukk. Fantastisk!

Shopping er jo ogaa bra i NY. Jeg shoppet en god del rundt Empire State building paa fifth avenue.

Vi har jo for det meste spist ute. Saa vi har funnet noen favoritter. En plass rett ved leiligheten vaar var det beste stedet jeg har spist paa i hele verden. Vi spiste frokost der fire ganger tror jeg. Den mest fantastiske gronsaksomeletten med skiknke og salat ved siden av, og nypresset appelsinjuice. NAM!

Naa er vi altfor mett paa pannekaker med maple syrup og skal snart paa ett kjopesenter. saa blir det JFK. Hvor jeg drar til San Fransisco og Kristoffer drar hjem.

By By New York!

1 kommentar:

John Gudmund sa...

Høres fantastisk ut!
Men nooo e du snart drittøff da :) for no har dukje Kristoffer å støtte d på snart :)
Go tur videre!