fredag 24. april 2009

Å bli gammel

Jeg er mektig imponert (impregnert, som jeg liker å si)! Det er helt fantastisk å se fem ”eldre” mennesker, de er sikkert 70 +, rappe på en scene på riksdekkende TV (Norske Talenter, om du ikke har fått det med deg). Jeg blir bare glad jeg altså. Det beste var at ho der dama som snart fyller 70 år sa at humor er viktig, og at det er det som gjør at man blir gammel og sprek. Jeg vil bli sånn når jeg blir gammel. Jeg vill ikke bli en sånn gammel grinebiter (slik en av mine lærere uttalte at han ville bli, han vill utnytte skattepengene sine), jeg vil være full av glede og humor, også som gammel. Jeg vil se tilbake på det fine livet mitt og fortsette å leve et meningsfylt og morsomt liv ”until the day I die”.

Man må ta med at det dessverre er sånn at man ikke alltid kan bestemme hvordan helsa skal bli når man blir gammel. Om helsa ikke strekker til, slik at jeg ikke kan hoppe rundt og danse når jeg blir gammel, skal jeg hvert fall sitte og tenke på det aktive livet jeg har levd, og smile og le av alt det rare jeg har foretatt meg oppgjennom årene. Jeg merker jeg kommer til å bli en sånn gammel bestemor som sitter og plager alle barnebarna med historier om ”i gamledager…” til de blir sprø av meg. Det blir gøy.

Ingen kommentarer: