torsdag 2. april 2009

Blomstrete topp




Denne kjolen sydde mormor til mamma for lenge lenge siden. Jeg likte stoffet og knappene, så for ca ett år siden sydde jeg den opp og la inn "trekanter", slikk at skjørtet ble litt finere. Men jeg brukte den så lite fordi jeg mislikte halsen/utringningen veldig sterkt. Her en dag prøvde jeg kjolen igjen, desperat etter å finne på noe å gjøre med den. Til min store fortvilelse ble jeg ikke mye klokere, men når jeg skulle ta den av meg fikk jeg en åpenbaring. Når jeg hadde dradd den nesten over hode, ser jeg i speilet at den ville være fin som topp. Lykke! Jeg klipte av den øverste delen og den stygge utringningen...











... Og forvandlet den til en topp uten stropper, det gjenstår bare å sy inn strikk bak, slik at den sitter. Vurdere også å sy på stropper, men har ikke helt bestemt meg ennå.



















Ca. slik ble resultatet....








(merker jeg ser litt skjev ut på det bildet der... pytt, pytt)





2 kommentarer:

Benedicte sa...

så utrolig fin den ble! kjempestiig!

Herlig med blomstrer :)

Marthe sa...

Blomster er en viktig del av livet=)