søndag 17. mai 2009

16. og 17. Mai 2009 - Russ

16. mai: Jeg lå ute i sola og leste ut boka som jeg begynte på på onsdag (det er sensasjon for meg å være). Deretter ringte jeg Til Einy og ville ha henne med på Burger King å spise middag, for jeg hadde jo selvfølgelig ikke hatt tid til å spise middag. Hun ble med, tross at hun nettop hadde spist og ikke ville ha "burgerkingmat". Etter dette dro vi opp til henne og så 1. omgang av fotballkampen; Rosenborg - Molde. Det er en opplevelse i seg selv og se molde-kamp sammen med Einy. Hun er så med at hun blir helt sliten. Kommenterer selvfølgelig alt, både positivt og negativt. for meg som bryr meg fint lite om fotball var dette interessant kan du si. Jeg ville jo selvfølgelig at Molde skulle vinne, for da blir stemningen i byen så mye bedre. Vi dro til David og så 2. omgang, da var Einy litt fortvilet fordi hun måtte holde alt inni seg. Men hun overlevde tross alt... stillingen ble 2-2. Det morsomme var at blant alle molde-fansen med David var det én Rosenborg fan, nemlig Karl Erik. Rart at han i det hele tatt fikk lov å komme.
Når kampen var ferdig begynte Melodi Grand Prix. Jippi liksom. MGP er så tragisk at jeg har ikke en gang ord for det. Så jeg og Einy stakk. Det var russefeiringRetiro så vi dro dit og danset litt. Musikken var ikke altfor bra, men sliten ble vi i alle fall. Hvem skulle trodd at JEG skulle bli glad for at Pokerface ble spilt liksom..... men den kan man hvertfall danse til.

Halv 11 dro vi til byen og spilte billiard på Tangenten. Det var skikkelig kos. Vi vant hver vår gang, om det vi var like gode eller like dårlige trenger vi ikke snakke om. Etter hvert begynte det å fylles opp med folk i byen. Norge, Alexander Rybak vant jo jammen det melodi grand prix. Skal innrømme det var litt gøy, tross at jeg meildt sagt er LEI av "Farytale"! Vi var på Tangenten når han sang vinnerlåta. Da ble det hopping og dansing.... vi var mange som bare friket litt ut.
Det var flere som trodde at jeg hadde drukket. Det kan jeg herved avkrefte. Jeg hadde ikke drukket. Jeg har ikke druket hele russetiden og får dermed en munkholmkork i lua. Skal innrømme at det ikke var så fryktelig vanskelig. Har nok en gang bevist at man kan ha det gøy på byen uten å drikke annet enn Pepsi! (de har ikke cola på Tangenten)



Etter dette ble ca. resten av kvelden tilbrakt ute i byen. Mye folk, god stemning, om man ser bort fra slosskampene, og fint vær. Jeg liker. Kvelden endte i min egen seng ca klokka fem.


17. mai: Ble vekket av pappa klokka 13:00, dro til byen og spiste middag/frokost sammen med mamma og pappa. Møtte Ingeborg, Ingrid Helene og Åse. Spiste is og nøt solen på kaia. Stilte opp til russetog. Jeg ble med på "rybak-fanklubben" og hoppet og danset og sang gjennom hele toget. Jeg var mildt sagt helt utslitt når vi var ferdig, og 25 kroner for en flaske vann var plutselig ikke dyrt i det hele tatt! Fikk utdelt Russeavis og dro på åpent hus hos Eivind og Håkon. Det ble tidlig kveld på meg, for å si det sånn.




Denne Softisen var så inderlig god, det var bare så synd at jeg var SÅ mett etter kyllingkebab- talerken på Milano til frokost/middag.

Dette var gjengen jeg gikk i toget sammen med.
Rybak med fela si, så klart.
Ingrid Helene og Therese hopper i sola med Eivind og Håkon

Alt i alt er jeg meget fornøyd med russetiden, takket være de siste dagene egentlig. Det er også veldig deilig å være ferdig, og å kunne gå i vanlige klær igjen! FRYD!

Ingen kommentarer: