tirsdag 5. mai 2009

Frida - med hjertet i hånden




Alle husker vel "Frida- med hjertet i hånden" ?
90- tallet lenge leve sier bare jeg! Jeg snakker i hovedsak om filmen "Frida - med hjertet i hånden", dette fordi jeg husker lite av serien.
For dere som ikke husker Frida: Frida på 13 år har oppdaget en bok av psykoanalytikeren Erich Fromm med tittelen «Kunsten av kjærligheten». Bruker det som en referanse hun setter ut til å forbedre kjærligheten til familie og venner. Men kjærligheten virker på mystiske måter. (http://no.wikipedia.org/wiki/Frida_-_med_hjertet_i_h%C3%A5nden)
Dette er en herlig film!
Jeg liker 90- tallet. Skulle ønske jeg var tenåring på 90- tallet, men jeg var bare liten jeg. Sælebukse og pastellfarger, og ikke minst de store skjortene og olabukse.
Favorittreplikk i filmen: Martin er en fyr som Frida er interessert i, og så vidt jeg husker er han interessert i henne også. Anyways; de har sneket seg inn på Frognerbadet og han skal hoppe fra det øverste stupebrettet. Det er da Frida sier dette: "Kjære Gud, velsign Martin så han ikke driter seg ut".
(klikk på bildene for linker)

2 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅÅÅHHHH... hmmmmm =D
må få lån den filmen hvis du har den.

Marthe sa...

Hr den dessverre ikke=( Har veldig lyst på den! Vi må sjå den en gang Therese