onsdag 25. mars 2009

En vårdag

Denne dagen begynte akkurat like fint som gårsdagen. Solen skinner og hunøret er på topp, minusgradene har lite å si. Hadde to veldi morsomme timer på skolen i kommunikasjon og Kultur. Hadde besøk av noen elever fra Slovakia, så timen gikk med til å snakke med dem. Det var veldig gøy.

Neste time var det Religion som stod på timeplanen, vi skulle ha framføring, men læreren dukket ikke opp. Jeg bestemte meg for å ta turen hjem siden jeg hadde fri til klokka to (fra 10). Hjemme drakk jeg en kopp te mens jeg leste litt sosialunnskap ute i sola. Vet ikke hvor mye kunnskap jeg fikk uta av det, jeg nøt mest det fine været. Etter litt lekser måtte jeg spise litt lunsj. Jeg spiste Crusli frokostblanding, mmm. Jeg presset også to appelsiner og en halv sitron til juice. Livet er herlig.



Plukk noen blomster. Bare noen få. Gi dem dem en søt liten vase og nyt våren inne også.


Hadde litt tid til overs i dag, og bestemte meg da for å ta turen innom NMS Gjenbruk, en bruktbutikk drevet av NMS (Det Norske Misjonsselskap). Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Her fant jeg nemmelig tre fine glass til kr 5; per stk, En søt sukkerskål fra Porsgrund porselen til kr 15; og en søt nål til kr. 20;. Til sammen, altså bare 50 kroner.






















Husker denne syskrinkrakken fra jeg var liten. Da gikk det mest på å floke til all tråden som lå i den. Den var ikke lengre bra nok i stua til mamma og har stått i en bod i årevis, helt til jeg reddet den fra forfall! Jeg liker den, så den har stått på rommet mitt en stund nå. Men det var ikke før i dag det gikk opp for meg at jeg faktisk kunne bruk den som et syskrin også, å ikke bare til oppbevaring av ting jeg ikke helt vet hvor jeg skal plassere. Så jeg flyttet alle sysakene mine fra det sølvgrå "plasticFantasic"- syskrinet mitt og over i den "everlasting" syskrinkrakken. Jeg er meget fornøyd med dette prosjektet. Jeg fikk til og med kastet noe jeg ikke har bruk for.

4 kommentarer:

Paul sa...

etter at jeg hadde snekkret noen timer i skolegata i dag, tenkte jeg at jeg skulle gå opp på Kiwi for å kjøpe meg litt mat. Til min store forundring, var det faktisk litt snø som hadde lagt seg i bakgården. Den må ha vært der et par dager, for jeg tror ikke det har snødd siden mandag. Da var det gull for livet at jeg gikk i sandaler uten sokker! :) Våren lar seg nok vente på fremdeles her oppe i nord ;)

Marthe sa...

Nei, nei! d e vår uansett om det ligg 2 mm me snø i en bakkgård kor d bare e skygge heile dagen. Du må ikke gå sundt i skyggeland veit du Paul! (dobbel betydning;)) Ha ei strålenede helg=)

Paul sa...

hehe.. godt å høre at du er dyp ;)

Marthe sa...

kan visst i vill;)