fredag 13. mars 2009

Russetida er i mai

Irritasjon over "russetid":

Russetid er så usannsynelig oppskrytt. Altså, det er snakk om å feste i 17 dager gjøre sprø ting og skylde på den røde buksa (evt. svart eller blå). Det er jo greit nok at vi vil feire at vi ENEDLIG er ferdig med 13 års kjedelig skole, takk GUS for det, men jeg merker at jeg på ingen måte har behov for å bruke så hinsides med penger på å gjøre det.

For det første skal jeg ikke ha russebil (noe som koster en del penger, penger jeg ikke har)
… for det andre skal jeg ikke bruke mangfoldig tusen norske sedler på alkohol. Jeg greier da for all del å feire, ja til og med ha det gøy uten den unødvendige utgiften.

However; det jeg irriterer meg mest over, er egentlig det at det starter så altfor tidlig. Nå, i midten av mars har alle russeffektene ankommet. Russejoggebukser, russegensre… you name it, svirrer rundt her. HALO. Det er jo per dags dato 48 dager til det braker løst, kan man ikke bare vente til da. Blir jo lei før russetida begynner.

Merker jeg høres veldig negativ ut. Det er ikke så ille som det høres ut. Vi bare at russetid skal være russetid, dvs mai, ikke mars og april!

Ingen kommentarer: